Keserű Valóság – A fogyatékos keresztények kígyókkal játszanak




Keserű Valóság – A fogyatékos keresztények kígyókkal játszanak

Usa, Kentucky állam, 2018 - Cody Coots a Jézus Neve Egyház lelkésze hasonló sorsra jutott volna, mint Apja Jamie Coots, akit 4 évvel ezelőtt, egy kísértetiesen hasonló balesetben vesztette életét, miután szertartásán megharapta egy csörgőkígyó. Csakhogy Cody kígyós bűvészetét túlélte, mivel a társai úgy határoztak, hogy kórházba viszik a lelkészt, miután egy kígyó megmarta. A 24.hu arról is beszámol, hogy apja 7 perc alatt meghalt, miután megmarta a kígyó. A cikk szerint idézem: „A szektának, Márk evangéliumának 16. fejezetének 18. éneke jelenti az inspirációt: Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak.”

Az, hogy szektának nevezik ezeket az istentiszteleteket nagyon is egyetértek az anonim szerzővel. De talán érdemes lenne előbb tisztázni, hogy mit is jelent az a szó, hogy szekta. Sok definíciója van a szektának, de most maradjunk csak egynél, a hétköznapi jelentésénél. Hétköznapi értelemben ugyanis a szekta: Negatív viselkedést, túlnyomó elvakultságot, szűklátókörűséget, türelmetlenséget is jelent. 
Később pedig arról írnak a cikkben, hogy ezek a szekták több, mint száz éve jelentek meg a régióban és nagyon gyakran hoznak be hüllőket az istentiszteletek során. Míg a hívők kiabálnak, énekelnek és táncolnak, addig a gyülekezet vezetője megfogja a kígyót, a kezébe veszi, vagy a nyakába teszi, és úgy folytatja a prédikációt. Az istentisztelet csúcspontja az, hogy a jelenlévők maguk is megfoghatják a szent állatot. 

Keserű Igazság: A cikket elolvasva a következő gondolatok jöttek elém:
Először is az a gondolat jutott eszembe, hogy Cody Coots nemhogy egy szekta vezére, de egy fogyatékos keresztény is, mert nem tanult apja hibájából. Márpedig a bölcsek képesek tanulni mások hibájából.

Második gondolatom az volt, amikor elolvastam azt a részt, hogy ők a Márk16:18 versét szeretik nagyon alkalmazni - Jézus sohasem tanított arról, hogy csak egy verset ragadjunk ki a Bibliából és azt adjuk át másoknak. Hanem ő a következőket mondta: „Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, 20tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.” – Erről ők miért nem beszélnek a szektájukban? 

Tovább olvasva a cikket már ideges voltam, és a következő gondolatkérdések jöttem elém:
Ezért kell járni istentiszteletre, hogy kígyókat fogjak meg? Nem is Jézus van középpontban? Az a lényeg, hogy kiabálja, énekeljek, táncoljak, hogy végre megfogjam a szentnek hitt hüllőket? Én ilyen közösségbe nem akarok részt venni, de a következő percekben már is megnyugodtam, mert eszembe jutott valami. A Szentszellem megsúgta nekem a következő gondolatokat: 


„ Nyugodj meg Fiam! Ők azok a fogyatékos keresztények, akik mindig is vakok és süketek voltak a saját gyülekezeteikben is. Emlékezz arra, hogy Jézus nem ezekért fog eljönni!”




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A halál rejtélye

Milliárdosok: Mit használ az embernek...?